سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازی درمانی

بازی زبان طبیعی کودکان در تمام سنین است و یک پنجره برای روح خود فراهم می کند مانند هیچ کس دیگری.
 قدرت بازی اجازه می دهد تا درمانگر بازی برای دیدار با کودک یا نوجوان خود در منطقه راحتی خود و در سطح خود.
بازی درمانی به سادگی استفاده از عروسک ها یا مداد رنگی نیست، بلکه یک رویکرد هنری، بازی سینی سینی، موسیقی، رس، خیاطی، درام، رقص و نوشتن خلاق در روند درمان است.
با انجام این کار، حداکثر مزایای درمان ممکن است توسط کسانی که ممکن است با درمان بحث سنتی موفق نباشد
بازی درمانی به کودکان و نوجوانان کمک می کند

خودمراقبتی، خودآگاهی، خودکفایی و خود کارآمد بودن است

در حالی که منجر به پیشرفت مثبت و بهبودی در زندگی آنها می شود.
"برای بازی کردن، طبیعی ترین فرایند خودآزاری در دوران کودکی است." اریک اریکسون

"به منظور فکر کردن به چیزها، کودکان باید هرچیزی را بازی کنند" Jean Piaget

"بازی کار فرزند است.بازی بزرگسالان گام به گام به سوی واقعیت دیگری؛ کودک بازی به مرحله جدیدی از تسلط پیش می رود.
بازی بالاترین بیان توسعه انسانی در دوران کودکی است، زیرا تنها بیان آزادی بیان آنچه در روح فرزند است، است. فریدریش فریبل (بنیانگذار مفهوم مهد کودک)
شما می توانید در یک ساعت از بازی بیشتر در مورد یک فرد بیشتر از یک سال از گفتگو پیدا کنید. "افلاطون
بازی درمانی عبارت از کاربرد هدفمند بازی‌ها در درمان است و از آنجا که بازی زبان کودک است از این طریق می توان بسیاری از مشکلات کودک را حل کرد. به دلیل اینکه این نوع درمان در فضایی پر از شادی و ارتباط انجام می‌شود، کودک از تمام جنبه‌‌های جلسه درمانی نهایت لذت را می‌برد و اینجا بازی درمانگر است که می‌داند بازی‌ها را با چه هدف و منظوری به کار ببرد.

بازی درمانی چیست؟

بازی درمانی عبارت از کاربرد هدفمند بازی‌ها در درمان است و از آنجا که بازی زبان کودک است از این طریق می توان بسیاری از مشکلات کودک را حل کرد.

به دلیل اینکه این نوع درمان در فضایی پر از شادی و ارتباط انجام می‌شود، کودک از تمام جنبه‌‌های جلسه درمانی نهایت لذت را می‌برد و اینجا بازی درمانگر است که می‌داند

بازی‌ها را با چه هدف و منظوری به کار ببرد.

بازی یکی از مهمترین عوامل هماهنگی رشد کودک از لحاظ جسمی، احساسی و ذهنی است که ازین طریق درمی‌یابد سهیم شدن و یا سهیم کردن دیگران در بازی برای مورد قبول قرار گرفتن

و پذیرش لازم است که بر یادگیری، خودکنترلی، مسئولیت، ابراز احساسات، احترام گذاشتن، پذیرش خود و دیگران، بهبود مهارت‌های اجتماعی، عزت نفس، کاهش افسردگی و اضطراب موثر است.

بازی افکار درونی کودک را با دنیای خارجی او ارتباط می‌دهد و باعث می‌شود که کودکان بتوانند اشیای خارجی را تحت کنترل خود در آورند.

بازی به کودک اجازه می‌دهد تا تجربیات، افکار، احساسات و تمایلاتی را که برای او تهدید کننده هستند، نشان دهد (وتینگتون و همکاران 2008) [2].

بازی درمانی با رویکردی سازنده که مبتنی بر درمان است فرآیندهای یادگیری و ارتباط سازگارانه و بهنجار کودکان را پایه‌ریزی می‌کند.

در بازی درمانی به کودک فرصت داده می‌شود تا احساسات آزار دهنده و مشکلات درونی خود را از طریق بازی بروز دهد و آن‌ها را به نمایش در آورد (آکسلاین 1994) [3].

] 1[ Baggerly,J., Parker, M.(2005). Child-centered group play therapy with African American boys of the elementary school level. Journal of Counseling & Development, 83,387-396.

] 2[ Wethinton, H. R., Hahn, R. A., Fugua-Whiteley, D. S., pe,T. A., Crosloy, A. E., Johnnson,  R. L., Liberman, A. M., Mosci chi, E., Pri ce, L. N., Tuma, F. K., Halra, G., Chatto.,  Padhyay, S. K. (2008). The effectiveness of interventions to reduce psychology harm form traumatic events among child and adolescents. American Journal of Preventive Medicine, 53(3), 287-373.

 

[3] ام آکسلاین، تاثیر بازی درمانی بر کودکان، دانشگاه ویرجینیا، ترجمه احمد حجاریان، 1994