سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکلات نوشتن کودکان

برای والدین غیرممکن است که اولین بار متوجه مشکلات نوشتن کودکانشان شود. اما ممکن است وقت بگذارید تا مشکل را حل کند.
 کار با معلم فرزندتان، مدرسه و متخصص اطفال می تواند به شما کمک کند تا پاسخ های مورد نیاز خود را دریافت کنید. سپس شما می توانید حمایت مناسب برای فرزند خود را دریافت کنید.
در اینجا چند گام برای پیدا کردن آنچه مشکالت فرزندتان را با نوشتن می گذارید، می باشد
با معلم فرزندتان صحبت کنید. دانستن آنچه معلم در مدرسه می بیند، یک قطعه مهم از پازل است. معلم می تواند به شما بگوید که مشکل فرزندتان با نوشتن چه تاثیری بر یادگیری او دارد.
 اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات را در زمانی که با متخصصین دیگر درمورد مبارزات فرزندتان صحبت می کنید، به اشتراک بگذارید.
 معلم همچنین ممکن است برخی از اقامت های غیر رسمی در کلاس را امتحان کند تا ببینند که آیا آنها با نوشتنش به کودک شما کمک می کنند.
به ارزیابی آموزشی نگاه کنید. داشتن فرزند شما توسط مدرسه ارزیابی می تواند علت مبارزه خود را با نوشتن نشان دهد. همچنین ممکن است در حمایت و خدمات به مسائل مربوط به نوشتن کمک کند.
 یا شما یا معلم فرزندتان می توانید ارزیابی را درخواست کنید. اگر مدرسه موافق باشد، تست رایگان خواهد بود.
 اگر فرزند شما واجد شرایط حمایت باشد، مدرسه متعهد به ارائه یک برنامه آموزشی کتبی، یا یک برنامه آموزش انفرادی (IEP) یا طرح 504 خواهد بود.
 اگر فرزند شما زیر 3 سال باشد، می توانید با سیستم مداخله زودهنگام دولت خود تماس بگیرید.
با دکتر فرزندتان صحبت کنید. شما همچنین می توانید با دادن دکتر خود به آنچه که در خانه دیده اید و آنچه معلم متوجه شده اید، پاسخ های خود را دریافت کنید.
 این شامل مشکل با عمل جسمانی نوشتن و دیگر مهارت های حرکتی خوب است.
 پزشک ممکن است برخی از علل پزشکی (مانند اختلال بینایی) را رد کند. او ممکن است شما را برای ارزیابی بیشتر به متخصص راهنمایی کند.
با متخصصان مشورت کنید تعدادی از متخصصان وجود دارند که می توانند به شناسایی مشکلات کودک در هنگام نوشتن کمک کنند.
 متخصصان مغز و اعصاب، روانشناسان، درمانگران شغلی و برخی از متخصصین یادگیری می توانند به شما در شناسایی این مشکل کمک کنند.
 آنها همچنین می توانند مداخلات حمایتی را پیشنهاد کنند.

به ناتوانایی های کودک یا نوجوان در کسب مهارت های مورد انتظار در خواندن و نوشتن، تکلم ، کاربرد شنوایی

، استدلال ریاضیات در مقایسه با سایر کودکان همسن و با توانایی هوشی مشابه اطلاق می شود .

اختلالات یادگیری سه دسته است :

1- اختلال در خواندن 2- اختلال در ریاضیات 3- اختلال در بیان نوشتاری

اختلال خواندن :

پیشرفت در خواندن پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک آموزش و هوش او تعریف شده است به گونه ای که در موقعیت تحصیلی یا فعالیت روزمره که مستلزم خواندن است

ایجاد تداخل می کند . این اختلال با نقص توانایی برای شناخت واژه ها ، خواندن کند و نادرست ، فهم ضعیف در غیاب هوش پایین یا نقص حس قابل ملاحظه مشخص است .

کودکان مبتلا به این اختلال موقع خواندن اشتباهات متعدد مرتکب می شوند . این اشباهات با حذف ، افزودن و . . . مشخص است . در تفکیک حروف از نظر شکل و اندازه دچار اشکال هستند .

گاهی حروفی را که باید خوانده شوند پس و پیش می خوانند .

اختلال در ریاضیات :

پیشرفت در ریاضی پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن کودک ، آموزش و هوش او تعریف شده است . کودکان مبتلا در یادگیری و یادآوری ارقام دچار اشکال هستند .

واقعیت بنیادی در مورد رقم ها را نمی توانند به خاطر بسپارند . در محاسبه کند و فاقد دقت هستند . پیشرفت ضعیف در 4 گروه مهارت شناسایی شده :

1- مهارت های زبانی (فهمیدن ، نام بردن ، اصطلاحات ریاضی ، فهمیدن و نام بردن عمل ها و مفاهیم ریاضی )

2- مهارت های ادراکی : شناختن و خواندن رفتار های عددی یا نشانه های حساس و گروه بندی ارقام
3- مهارت های ریاضی : رعایت مراحل ریاضی ، شمارش اشیا ، یادگیری جدولضرب.
4- مهارت های مربوط به توجه : کپی کردن درست ارقام ، به خاطر سپردن ارقام و . .
ویژگی های کلی عبارتند از اشکال در اجزا مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق ، یادآوری جدول ضرب ،

تبدیل مسائل واژه ای به جای انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار .

اختلال بیان نوشتاری :

پیشرفت پایین تر از حدمورد انتظار با توجه به سن و آموزش ناتوانی در نوشتن مشتمل است بر هجی کردن ضعیف ، اشتباه در دستور (نقطه گذاری ) ، دست خط بد .

کودکان مبتلا ، در هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق قوانین دستوری اشکال دارند در پاراگراف بندی ضعف دارند . علیرغم یادآوری های مکرر فراموش می کنند که پایان جمله نقطه بگذارند .